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どんな人たちがいたのか?

ここでは、モダンジャズの中心ともいえる人物を簡単にまとめてみました。

What kind of people did you exist?

Here, the person who was able to say the center of the modern jazz was easily
brought together.

MUSICIAN

名前(NAME) 年代(AGE) 楽器(MUSICAL INSTRUMENT)
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チャーリーパーカー(Charlie Parker) (1920〜1955) アルトサックス(Alto sax) あだ名は、バード、ヤードバード。麻薬と酒、女性還暦を続け、様々な神話を残した天才的なミュージシャン。 A nickname is a bird and a yard bird. The gifted musician who continued a drug, alcohol, and the female sixtieth birthday, and left various myths.
バドパウエル(Bud Powell) (1924〜1966) ピアノ(Piano) 天才的なテクニシャンの持ち主。非常に早いフレーズを弾くかと言えばバラードも最高である。映画「ラウンドミッドナイト」の主人公のモデルとなった人物。 A gifted technician's owner. A ballade will also be the highest if it says whether to flip a very early phrase. The person who became the model of the hero of a movie "Round midnight
セロニアスモンク(Thelonious Monk) (1920〜1982) ピアノ(Piano) 上記のバドパウエルとは異なり独特のピアノの弾き方をした人。非常に物静かで、ピアノを弾いているときに踊りだしたりすることもあったが、音楽的には非常にまじめで、ラウンドアバウトミッドナイトのような名曲も作曲している。 The person who adopted how to play the peculiar piano unlike above-mentioned BudPowell. It is very calm, and although it may begin to dance while playing the piano, it is very serious musically and an excellent piece of music like" Round about midnight" is also writing music.
クリフォードブラウン(Clifford Brown) (1930〜1956) トランペット(Trumpet) 交通事故で、バドパウエルの弟(ピアニスト)と共に亡くなったミュージシャン。ファッツナヴァロというトランペッターに師事し、天才的なミュージシャン。この人は麻薬癖はなかった。 The musician who passed away with the younger brother (pianist) of Bud Powell in the traffic accident. It studies under a trumpeter called Fatts Navaro and is a gifted musician. The drug peculiarity did not have this man.
マイルスデイビス(Miles Davis) (1926〜1991) トランペット(Trumpet) ジャズ界の支配者である。数々のジャズの形を変え電子楽器を最初に用いた人の一人です。60歳以上になってからも活動的でHIPHOPを演奏し、またJAZZを演奏したり音楽のジャンルに当てはまらなかったと言えよう。彼自身もジャズミュージシャンという枠で括られたくはなく、俺をジャズミュージシャンと呼ぶなと言っていた。 It is the ruler of a jazz community. It is one of the persons who changed the form of much jazz and used the electronic musical instrument first. After becoming 60 or more years old, it is active, and HIPHOP is performed, and it can be said that JAZZ was not performed or it was not applied to a musical genre. He himself had said "Don't call me jazz musician" please do not bundle with a frame called a jazz musician.
アートブレーキー(Art Blakey) (1919〜1990) ドラムス(Drums) この人を初めに見たのはジャズを全く知らなかった頃CMで記憶がある。そのCMでパーカッションか何かを叩いていたが物凄い印象があった。ジャズを知ってからは更にその凄さが身に染みてわかるようになる。ジャズメッセンジャーズというBANDで数多くのミュージシャンを育てる。また親日家で、Mt.FUji ジャズフェスティバルの顔でもあった。 Having seen this man first has memory by CM, when jazz was not known at all. Although the percussion or something was struck by the CM, there was a terrible impression. After knowing jazz, the dreadfulness permeates the body further and it comes to understand. Many musicians are brought up by BAND called Jazz- Messnjers. Moreover, at a Japanophile, it is Mt.FUji. It was also the face of a jazz festival.
チャールズミンガス(Charles Mingus) (1922〜1979) ベース(Base)

作曲やアレンジに優れ、男性的なベースの音を演奏していた人。

直立猿人というアルバムでは黒人と白人の人種差別のような社会的なアルバムを出したり、一方では数々のミュージシャンも育てていった。

The person who was excellent in composition or the arrangement and was performing the sound of a masculine base. A social album like racial discrimination of a black man and a white was taken out with an album called a pithecanthrope, and, on the other hand, many musicians also raised.
ジョンコルトレーン(John Coltrane) (1926〜1967) テナーサックス(Tennor sax)

マイルスデイビスのバンドで才能を開花し、カリスマ的SAX奏者

マイルスのバンドにいた頃の演奏もすごいがソロになってからも、すごい。

バラードを吹かせてもすごいし速い曲でのアドリブは、神がかっているような迫力で次々と音符を重ねていく。

モードジャズからフリージャズの転換期を作った一人。

The talent is bloomed in Miles Davis's band and it is a charismatic SAX player. It is uncanny, after becoming a solo, although the performance at the time of having been in the band of Miles is also uncanny. Even if it makes a ballade blow, it is uncanny and the ad lib in quick music piles up the note one after another by force which God is cutting. One person who made the turning point of free jazz from mode jazz.
ソニーロリンズ(Sonny Rollins) (1930〜   ) テナーサックス(Tennor sax)

 

上記のジョンコルトレーンとは全く違ったアドリブを演奏するサックス奏者。

アドリブは、歌心があるというかまさしく作曲をしながら吹いているようなイメージがある。

コルトレーンもそうかもしれないがロリンズのアドリブを楽譜にするのは非常に難しくきちんと小節に収まらないらしい。ジャズでは当たり前の事だが譜面を全く見ていない証拠だ。

1,2回引退をしたが、橋の下などで練習をし、見事に復活をし、その歌心のあるアドリブは健在である。

 

The sax player who performs the ad lib which is completely different from above-mentioned John Coltrane here. Ad lib has the image which has sung the song and which is being blown while feeling, coming out and writing music surely. Although Coltrane may also meet, seemingly, using the ad lib of Rollins as a score will not be exactly settled in a vibrant tune very difficultly. With jazz, although it is natural, it is the proof which is not looking at the score at all. Although retirement was carried out once or twice, the ad lib of touch which practiced under the bridge etc., revived splendidly and has sung the song is living.
ビルエバンス(Bill Evans) (1929〜1980) ピアノ(Piano)

 

 

当時、マイルスデイビスが絶賛していたピアニストの一人。またマイルスのバンドでは珍しい白人であるが 軽いノリではなく、きちんしたコンセプトがあった人物

ビルエバンスが活躍した頃からモード(理論のページ参照)奏法が確立し始め、後のジャズピアノ理論にも 影響を与えた人物とされる。

 

 

 

One of the pianists whom Miles Davis had extolled those days. Moreover, it is although it is a new white in the band of Miles. Not light laver but person with the orderly concept WhenBill Evans played an active part, mode (refer to page of theory) rendition begins to be established from from, and it is also in a next jazz piano theory. It considers as the person who affected it.
ウエスモンゴメリー(Wes Montgomery) (1923〜1969) ギター(Guitar) ギターを弾く際にピックを使用せず親指で弾くため温かい音のギターが出る。この人が元の音と1オクターブ上の音を一緒に弾くオクターブ奏法というものをやりはじめた。しかし、この人は楽譜が読めずずべて耳で聴いてそれを音で表わしていたのでそれもすごいことだ。 In case the guitar is played, in order to flip with the thumb without a pick, the guitar of a warm sound comes out. This man began to do a thing called the octave rendition which flips the original sound and the sound on 1 octave together. However, since this man could not read a score, but heard all with the ear and expressed it with sound, it is also an uncanny thing.
エリックドルフィー(Eric Dolphy) (1928〜1964) アルトサックス、他(Alto sax,etc) チャーリーパーカーを尊敬としアルトサックス以外にも、バスクラリネット、フルートなどにも精通していた人。病気で早く亡くなったが、演奏の中で新しい演奏にてジャズ界に影響しを与えたことは、計りしきれない。 The person who considered the Charlie Perker as respect and was well versed in the bus clarinet, the flute, etc. besides alto sax. Although it was sick and passed away early, having affected the jazz community by the new performance in the performance measures, and doing it cannot be finished.
オーネットコールマン(Ornette Coleman) (1930〜   ) アルトサックス(Alto sax、etc)

マイルスデイビスのモードの演奏から更に簡略しフリージャズというものを作った人物。ジャズ来るべき物というアルバムでフリージャズを世間に発表したが今改めて聴くとかなりまともなアルバムだが当時はすごい衝撃を受けた。

この人もエリックドルフィと同様にアルトサックス以外にも、他の楽器を演奏する。

 

The person who did simple further and made a thing called free jazz from the performance in Miles Davis's Mode. since jazz -- although an album called a thing announced to the world free jazz, it was heard anew now, or it became, and although it was an honest album, an uncanny shock was got those days This man also plays other musical instruments to Eric Dolphy and application besides alto sax.
ローランドカーク(Roland Kirk) (1935〜1977) テナーサックス、他(Tennor sax,etc) いくつもの管楽器を一度に加え、その出す音もきれいに整った音色を出す怪物的な人物。またその音は彼にしかない複数の音色でかもし出すメロディであるこう聞くと難解な音楽を演奏しているイメージがあるが決してそんなことはない。
ただ、本当に一人で吹いているのか?と思うぐらい感心させられ、温かみのある音楽にはまっている事であろう。
The monster-person who takes out the tone in which many wind instruments were added at once, and the sound to make was also finely ready. Moreover, although the sound has the image which is the melody brewed in two or more tones which are not spread on him and which will perform difficult music if it is heard like this, such a thing never cannot be found. However, it will be waiting to the music which admiration's is carried out to the extent that it regards as ? whether it blowing alone truly, and has warmth.
ジミースミス(Jimmy Smith) (1925〜2005) オルガン(Organ) 最初はピアニストであったが1951年にオルガンに転向。右手でフレーズを弾き、左手でバッキング、足でベースラインを引くという体全体を使用し、ソウルで温かみのあるプレイをする。 Although it was a pianist at first, it will convert to organ in 1951. A phrase is flipped with the right hand, a code is flipped with the left hand, the whole body of pulling a baseline on foot is used, and the play which has warmth in a soul is carried out
ハービーハンコック(Herbie Hancock) (1940〜   ) ピアノ(Piano,Keybord) デビューアルバムでのウォーターメロンマンという曲で有名になり更にマイルスデイビスのバンドで名を馳せた。後にヘッドハンターズというジャズファンクの基となったグループを作り、またV.S.O.Pというバンドで新たなジャズの流れを作っていた人物 It became famous for music called the Water melon man in a debut album, and the name was further driven in Miles Davis's band. The person who made the group used as the basis of jazz funk called Head Hunters behind, and was making the flow of new jazz from the band V.S.O.P
チックコリア(Chick Corea) (1941〜   ) ピアノ(Piano,Keybord) 彼もまた、マイルスデイビスのバンドで名前を馳せ、ハービーハンコックのヘッドハンターズに対抗してかリターントゥーフォーエバーと呼ばれるバンドを結成しラテン調のリズムを取り入れたクロスオーバーの曲で新たなジャズを作った人物。 Him -- again -- Miles Davis's band -- a name -- driving -- Herbie Hancock's Head Hunters-- opposing -- the person who made new jazz from the music of the crossover which formed the band called ReturnTo Forever and took in the rhythm of the Latin tone
キースジャレット(Keith Jarret) (1945〜   ) ピアノ(Piano)

 

この人もマイルスデイビスのバンドで名前を馳せる。彼も上記2人のピアニストのように音楽をやっていたがピアノソロも多く、いい意味で浅く広い。

ロック調な演奏をやったり、それとは反対にクラシック的なジャズをやったりしているからである。

そのため、彼の演奏が好きか嫌いと言うものがはっきり出るミュージシャンの一人だ

 

This man also drives a name in Miles Davis's band. Although he was also doing music like two above-mentioned pianists, there are also many piano solos and they are shallowly large in a good meaning. a lock -- it is because a tone performance is done or classic-[ it ]-on the contrary jazz is done Therefore, whether his liking his performance and the thing referred to as disagreeable are one of the musicians who come out clearly.

※もちろん、これ以外にも、大変にすばらしいミュージシャンがいます。

取り上げて欲しいという人物がいれば、私もできるだけ探して見ますので遠慮なく掲示板などに書いてください。

 

* these except for a man -- being also alike -- there is a very wonderful musician If there is a person of wanting you to take up, since I will also search as much as possible and will see, please write to a bulletin board etc. unreservedly.